Самоосвіта

                                                                                          «Учитель живе до тих пір,
                                                                                           поки він учиться, коли він 
                                                                                           перестає учитися, у 
                                                                                           ньому вмирає вчитель»
                                                                                                           К.У.Ушинський

САМООСВІТА ВЧИТЕЛЯ є необхідною умовою професійної діяльності  педагога. Суспільство завжди ставило і буде ставити перед вчителем високі вимоги. Для того, щоб вчити інших, потрібно знати більше, ніж інші. Тому самоосвіта є головним завданням кожного вчителя.
Самоосвіта педагога – це провідна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвітньої роботи, спрямованої на саморозвиток та самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об’єктивних потреб освітнього закладу.
САМООСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ВКЛЮЧАЄ:
 - оботу над науково-методичною проблемою;
 - вивчення науково-методичної, психолого-педагогічної та навчальної літератури;
 - участь у колективних і групових формах роботи;
 - вивчення досвіду колег;
 - теоретичну роботу і практичну апробацію особистих матеріалів.
МЕТА САМООСВІТИ:
 - розширення загальнопедагогічних і психологічних знань з метою удосконалення методів навчання та виховання;
 - поглиблення знань із різноманітних методик;
 - оволодіння досягненнями педагогічної науки, передової педагогічної практики;
 - підвищення загальнокультурного рівня педагога.
ФОРМИ САМООСВІТИ ПЕДАГОГА: 
 - поглиблена підготовка до уроків;
 - виконання до курсових та між курсових завдань;
 - заняття на очно-заочних курсах;
 - виступи на семінарах з доповідями;
 - систематичне читання книг та періодичних видань.
СИСТЕМА САМООСВІТНЬОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ПЕРЕДБАЧАЄ:
 - поточне і перспективне планування;
 - підбір раціональних форм та способів засвоєння і збереження інформації;
 - оволодіння методикою аналізу і способами узагальнення свого та колективного педагогічного досвіду;
 - поступове освоєння методів дослідницької та експериментальної діяльності.
ПЛАН САМООСВІТИ ВЧИТЕЛЯ ПОВИНЕН МІСТИТИ: 
 - перелік літератури, яку планується опрацювати;
 - визначені форми самоосвіти;
 - термін завершення роботи;
 - передбачувані результати (підготовка доповіді, виступи на засіданні МО, поурочне планування, опис досвіду роботи, оформлення результатів тощо).
Матеріал, зібраний у процесі самоосвіти, доцільно розподіляти окремо і зберігати у вигляді карток, спеціальних зошитів, папок, особистого педагогічного щоденника. Важливе значення у процесі самоосвітніх занять має вміння працювати з літературними джерелами: робити виписки, складати конспект, тези прочитаного, розгорнутий план чи анотацію.

Немає коментарів:

Дописати коментар